Alla inlägg under december 2010

Av boadicea - 22 december 2010 13:00

  

Fy på alla gångtrafikanter och cyklister som bara kastar rätt ut över vägen utan att tänka på hur svårt det är att få stopp på en bil i halkan! Jag kör långsamt och försiktigt, men hur långsamt man än kör så bara glider bilen när man bromsar om det är riktigt halt - och det är det just nu. Jag vill inte behöva vara den som kör på någon, inte ens när det är denna någon som själv varit oförsiktig.

 

Igår kom jag körande på en 30-sträcka. Jag körde inte ens så fort som 30 för jag såg att det kom en cyklist som tänkte cykla över övergångsstället - jag trodde att det tillhörde gångtrafikanterna, men jag kanske har fel. Jag stannade och släppte förbi mannen, som inte så mycket som såg sig om. När han hade cyklat över, trampade jag på gasen för att köra, och hade inte däcken spunnit loss i halkan så hade jag råkat mosa den lilla, lilla hunden som kom springande en bit efter mannen på cykeln. Den var utan koppel, och den var så liten så den syntes inte bakom snödrivorna. Om han nu inte var rädd om sig själv, så kunde han väl ändå vara rädd om hunden!?!?!?

Av boadicea - 12 december 2010 23:10

Var kom reklamen ifrån? Helt plötsligt när jag loggade in på bloggen idag så finns där ett jättelikt band med reklam till höger. Jag kan svära på att den inte har funnits där förut. Vem frågade mig?

 

Jag gick in och läste om reklam. Man ska betala för att slippa reklamen. Det går tydligen att tjäna pengar på allt.

Av boadicea - 6 december 2010 10:05

 

Nog är det märkvärdigt hur den förfärliga kvinnosynen genomsyrar precis allting i samhället. När min särbo ringt datorsupporten å mina vägnar har han fått ett vänligt bemötande och jättebra hjälp. Till slut hade han inte tid att hjälpa mig längre utan jag fick ringa själv. Vad hände då? Jo, hårdvarusupporten sa att det absolut inte var något fel på hårdvaran – trots att en testning visade att det var så – och skickade över mig till mjukvarusupporten. Den kostar pengar – mycket pengar – och trots att jag betalade fick jag inte mycket till hjälp. Killen var nonchalant och försökte inte ens hjälpa mig att rätta till två av felen som finns på datorn. För nog måste detta handla om datakillarnas kvinnosyn och deras förutfattade meningar om att kvinnor begriper mindre av sådant än vad män gör.

 

Två gånger har jag försökt att igen komma fram till supporten på telefon. Den ena gången gav jag upp efter 20 minuter i telefonkö, och den andra gången – idag – blev jag bortkopplad efter 17 minuter i telefonkö. Händer det igen, eller om jag inte får bättre hjälp nästa gång jag kommer fram till supporten, kommer jag att namnge datorleverantören. Och kommer jag fram till supporten så ska jag säger vad jag tycker, nämligen att de är skyldiga mig en ny dator för sveda och värk, förlorad tid, förlorad arbetsinkomst osv, för jag har inte råd att köpa en ny dator. Det ska inte behövas när min befintliga bara är ett drygt år gammal.

Ovido - Quiz & Flashcards